What a day

Allmänt, Vardag USA / Permalink / 0
Känns nästan som att denna dagen har varit en dröm,känns inte som att allt det här händer nu! Svårt att förklara men jag vaknade iaf runt 8 & smsade med min VM om vilken tid vi skulle åka iväg & hämta nya au pairen.
Vi åkte iväg vid 10 & var där i perfekt till tills bussen från skolan rullade in vid 10,30! 
Fick sån Flashback när vi stod där,minns så väl hur nervös man var där på bussen fast den här gången var det jag som väntade med min VM på en ny au pair,sjukt! 
Massa familjer & au pairer! 
När vi hittade henne åkte vi hemåt mot mount kisco & landade hemma en snabb sväng innan vi åkte till en mysig resturang här i stan som har crepes! 
Jag har aldrig varit där förut & inte min VM heller,jag beställde en med texmex kyckling,den var god men jag mådde jättelilla efter! 
Det var väldigt trevligt att bara vara vi,har aldrig varit & ätit middag med bara min VM! 
Sen åkte vi runt en massa för att hitta telefon service till nya au pairen Louise,det gick sådär & efter en massa letande hamnade vi till sist på "Jefferson valley mall" var där med Ellen & Michaela precis när jag flyttat till mount kisco! 
Lyckades i allafall hitta ett t-mobile där & fixade med hennes telefon! 
Sen åkte vi hem igen,Louise & min VM åkte till parken med hundarna & jag stannade hemma & pratade med mamma. 
När dem kom tillbaka åkte min VM iväg för att handla inför morgondagens bbq-fest vi ska ha för min VMs pojkvän.
Jag & Louise fick tid att prata lite svenska & lära känna varandra! 
När min VM kom hem grillade hon & det blev en väldigt god middag! 
Känns så konstigt att umgås med henne utan barnen för när barnen är borta brukar jag inte se henne! 
Efter middagen var både jag & min VM väldigt sugna på froyo så vi åkte alla 3 till Frannies! Så gooootttt! 
När vi kom hem var Louise trött vilket jag förstår så hon gick & la sig,jag & min VM satt i köket i typ en timme & snackade en massa samtidigt som vi förberedde lite frukt & annat för imorgon! 
Kan inte förstå att min au pair-tid nästan är över,om 1 vecka vid den här tiden sitter jag på planet påväg hem!❤️

Till top